lørdag, august 07, 2010

 

Ny rekord: en honningtavle på 4,1 kg!

Sidste år var der er en honningtavle, der vejede 3,7 kg på hjemmesiden. I år da jeg skulle slynge, så fandt jeg en tavle på 4,1 kg indeholdende 3,5 kg honning. Se billederne.

Hvordan får man så stor en tavle – det kræver at man ikke kan tælle til 10.
Første gang jeg slynger så slynger jeg hver familie for sig. Alle jomfrutavlerne kommer retur til samme familie. Jeg havde åbenbart lidt for travlt, så kom en kunsttavle for lidt i magasinet. Bierne har så udnyttet den gode plads til at udvide jomfrutavlerne til omkring det dobbelte.

Kan det betale sig – nej.
Det var med møje og besvær at jeg fik kantet tavlen ned i slyngen og jeg er heller ikke sikker på at jeg fik den ordentligt slynget.

Med venlig hilsen
Hans-Erik Germuth

(Den forrige rekord var fra 5.6.2008.)

Comments: Send en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



blogspot hit counter